Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Responsive Advertisement

KUŞADASI ÇEVRE YOLU PROJESİ RAPORU

 Ahmet ALTUNSOY

Kuşadası'nın ortasından geçirilen ve kenti görüntü ve fizik olarak bölen Çevre Yolu'nun ortaya çıkardığı sorunlar, Ticaret Odası tarafından hazırlanmış raporda ele alınmış,  kentin gelişimi ve çevre yolu projesi değerlendirilerek, çözüm önerileri sıralanmıştı..



Kuşadası Çevre Yolu, kent merkezi geçiş güzergahı

Kuşadası’nda çevre yolu olarak bilinen Selçuk-Kuşadası-Davutlar yolu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 2012/75039 ihale kayıt numaralı ve 12.06.2012 tarihli onay ile ihale edildi. 

19 Ocak 2014-Kuşadası Çevre Yolu İnşaatı


54.811.826,00-TL Yaklaşık maliyet çıkarılan işin, 24.07.2012 tarihinde Karayolları Genel Müdürlüğü İzmir 2. Bölge Müdürlüğü'nce yapılan ihalesini 28.643.090,00.-TL bedel öneren  A. TURAN YOL YAPI İNŞ. Firması üstlendi.

04 Kasım 2013 tarihinde fiilen başlayan proje, 2015 Şubat ayında tamamlanarak hizmete açıldı.

Önemli oranda 1984-89  ve 1994-99 Dönemi Kuşadası Belediyesi yönetiminin, proje güzergahına isabet eden Cumhuriyet ve İkiçeşmelik mahalleleri bölümündeki yapılaşmada imar planı ve inşaat ruhsatlandırmalarında, karayollarından çekme mesafelerine uyulmamış olması vb.kuralların ihlali bu gün halen sürmekte olan, şikayetlere kentsel sorunlara yol açtı. 

Kuşadası Çevre Yolu İnşaatı - Ocak 2014

Kenti ortadan fiziksel olarak bölen devasa beton köprülü çevre yolu geçiş projesi, görüntü-gürültü-trafik yoğunluğu vb. nedenlerle tepkiler alır iken; öte yandan proje ilerledikçe Kuşadası''nda yılların birikimi imar ve plan aykırılıklarını da açığa çıktı. 

2009-2014 Dönemi belediye yönetimi ise, proje ve ihale aşamaları öncesinde, gerekli ve yeterli müdahale etmediğinden; sivil toplum ile paylaşmadığından; "oldu-bittiye getirilmesinden" sorumlu tutulup, eleştirildi. 

Böylelikle, Karayolları Köprülü Kavşak geçişlerinin,  Adalızade Mezarlığı'nın güney doğusu ve otogar çevresinde, Kirazlı yöresinden kopup gelen yağmur suyu akıntısını ve Türkmen Deresi'ni kapatarak, adeta "baraj etkisi yarattığı" su birikintilerine yol açtığı bir gerçek. 

Kuşadası Ticaret Odası'nın, ihalenin tamamlanıp, yer teslimi ve inşaat çalışmalarının başlamasından sonra, belli nedenlerle gecikerek yaptığı toplantılar ve projenin yaratacağı sorunlara ilişkin hazırladığı raporu ne yazık ki dikkate alınmadı.

Kuşadası Çevre Yolu köprülü kavşak geçişleri, günümüzde artık Selçuk-Söke, Davutlar ve  devamı rotada seyredecek trafiği kent merkezine taşıyan; kent merkezindeki trafik yoğunluğunu arttıran bir bakıma kent içi trafik yolu işlevindedir

İlgilenenler, sözünü ettiğim Kuşadası Ticaret Odası'nın raporunu, aşağıdaki bağlantıdan indirerek, okuyup inceleyebilirler.

ÇEVRE YOLU PROJESİ RAPORU

Yorum Gönder

0 Yorumlar